Chataj s nama 
Tko smo?
Najbolja zagarantirana cijena
Prednosti za naše klijente
Recenzije
Kontakt
marenauta®
Odjavi se?
+385 52 89 400 40
Kontaktiraj nas za sva pitanja i informacije!
  
 
Česta Pitanja

Koji je tip plovila idealan za moj odmor?

Zavisi koliko vas je u grupi i koja vrsta plovila vam se sviđa, u nastavku glavne karakteristike svih vrsta:
  • jedrilica: ako volite dinamični i aktivni odmor • katamaran: obiteljski odmor, udobnost prostora, velike kabine, otvoren cockpit za uživanje
  • gulet: tko voli more i istovremeno uživati, daleko od masovnog turizma, sve uključeno u cijenu, za velike grupe ljudi
  • luksuzna jahta: cijelokupna udobnost, brzina plovidbe, profesionalna i diskretna posada, udobni i moderni unutarnji prostor za one koji vole uživati u odmoru "haute gamme".

Da li je potrebna nautička dozvola za iznajmiti plovilo?

Ako zatražiš skippera nije potrebno imati dozvolu. Ako želiš ti biti skiper: 
 • Za pojedine destinacije potrebno je dokazati samo nautičko iskustvo kroz dostavljeni CV. 
 • U Sredozemlju nautička dozvola je obavezna i mora biti priznata od strane zemlje u kojoj se plovi 
 • Druge destinacije koje također traže dozvolu su: Sejšeli, Tajland, Brazil, Madagaskar, Švedska, Karibi... 
 • U pojedinim destinacijama kao što su Hrvatska i Italija, osim same dozvole potrebno je imati i VHF certifikat 
 • U drugim državama, osim dozvole, potrebno je dostaviti i nautički CV 
 • U Grčkoj, osim obavezne nautičke dozvole samog skipera tražena je i potvrda drugog člana posade koja dokazuje znanje o plovidbi 
 • U slučaju bilo kakve dvojbe, svakako nas možeš kontaktirati i mi ćemo provjeriti sa pojedinom charter kompanijom da li je dozvola važeća

Da li se može iznajmiti samo jedna kabina?

Ne. Sve ponude plovila odnose se na ekskluzivni charter najam. To znači da je plovilo potpuno rezervirano samo za vas i za vašu obitelj ili prijatelje a broj dozvoljenih putnika zavisi prema specifikaciji plovila i broju spavaćih mjesta.

Cijene se odnosne na tjedne najmove?

Da, cijene su izražene za termin od tjedan dana (od subote do subote) i odnose se na traženi termin. Cijena uključuje 7 noćenja, sa check-inom i ukrcajem u subotu popodne(oko 18:00 h), povratak u marinu u petak predvečer i check-out u subotu rano ujutro (08:00 h - 9:00 h).

Što je uključeno u cijenu?

Uključeno je plovilo sa svom opremom, kuhinjska pomagala, plovidbene karte, sigurnosna oprema, gumenjak pogodan za iskrcavanje na kopno(u večini slučajeva je uključen za plovila preko 35 stopa), vez za prvu i zadnju noć u baznoj marini(u većini slučajeva uključen).

Što nije uključeno?

Nije uključeno gorivo, završno čišćenje, hrana/piće, transferi, eventualne turističke takse, ulaz u pojedine zaštićene zone, vez (osim prve i zadnje noći - u večini slučajeva), dodatne tražene usluge ili oprema, skiper, hostesa te njihova hrana/piće. 
Mogu biti prisutni i obavezni troškovi, kao na primjer transit log ili završno čišćenje, no to je izraženo u tehničkim podacima pojedinog plovila. Plovilo je isporučeno prilikom check-ina sa punim rezervarom goriva i u tom istom stanju ga gost mora vratiti prilikom check-outa.

Koliko se potroši na gorivo?

Potrošnja goriva ovisi o pojedinom plovilu i koliko se prilikom plovidbe koristi motor. Za jedrilice ili katamarane, troškovi su niski, počevši od oko 100/150 eura tjedno. Za motorna plovila, potrošnja varira ovisno o modelu plovila i o jačini motora, no moguće je provjeriti prosječnu potrošnju goriva deklariranu od strane proizvođaća pojedinog plovila.

Koliko košta vez?

Cijena zavisi o veličini plovila i lokalitetu same plovidbe te varira od 50€ pa do 250€ dnevno. U večini slučajeva vez za prvu i zadnju noć je uključen u cijenu chartera.

Tko su vlasnici plovila?

Sva plovila su u vlasništvu provjerenih i certificiranih lokalnih charter kompanija; što je garancija povjerenja i kvalitete za gosta.

Plovila su osigurana?

Sva plovila su osigurana, međutim u večini slučajeva se traži polog osiguranja koji pokriva eventualne slučajne štete napravljene od strane gostiju ili skipera. Polog osiguranja je obavezan i pušta se prilikom check-ina putem kreditne kartice ili gotovine te se na kraju chartera, u slučaju da nema nikakvih štete, vraća gostu. 
Pojedine charter kompanije nude smanjenje pologa ili čak poništenje istog kroz bezpovratnu uplatu (damage waiver). Dakle polog osiguranja služi za pokriti slučajno nastalu štetu na plovilu prilikom odmora. Ako je iznos štete veći od samog pologa, vlasnik broda nema pravo tražiti dodatnu naknadu. Moguće je i zatražiti osiguranje pologa, putem ugovora sa osiguravajućom kućom specijaliziranom za nautički sektor.

Koji je raspored ukrcaja i iskrcaja?

Charter kompanije nude najmove samo od subote do subote da bi lakše planirale rezervacije. Check-in je u subotu oko 18:00h. Pri završetku najma, potrebno se vratiti u petak predvečer u baznu marinu dok je se iskrcaj vrši u subotu ujutro između 08:00 h / 09:00 h. To omogućuje charter kompaniji više vremena da obavi tehnički pregled plovila, eventualne sitne popravke i detaljno završno unutarne i vanjsko čišćenje u svrhu što bolje pripreme plovila za iduću posadu.

Koja je procedura prilikom angažiranja skipera ili hostese?

Za goste bez dozvole ili za one koje žele maksimalni odmor, skiper se brine o jedrenju i sigurnosti na brodu. Skiper ne kuha. Cijena skipera nije uključena u cijenu plovila već se dodatno plaća i varira između 150€-260€ po danu (tjedno 1050€-1820€). 

Za pripremu jela (2 obroka, u večini slučajeva samo doručak i ručak), za slaganje stola, posuđa i za čišćenje zajedničkih prostora, moguće je naručiti hostesu. 

Cijena hostese nije uključena u cijenu plovila već se dodatno plaća i varira između 100€-150€ po danu (tjedno 700€-1050€). Cijena tjednog najma ne uključuje skipera/hostesu; skipper i hostesa dakle moraju imati osiguranu hranu i piće od strane gosta. Plačanje skipera/hostese se vrši gotovinom prilikom check-ina. Skiper/hostesa moraju imati na brodu svaki svoju svoju kabinu te zbog sanitarnih razloga i svoj wc.

Da bi se mogla provjeriti dostupnost skipera/hostese, usluga se mora naručiti prilikom izvršenja rezervacije. Skiper/hostesa su dodjeljeni gostu od strane charter kompanije no u većini slučajeva oni nisu zaposlenici charter kompanije (nemaju nikakvi ugovor sa charter kompanijom). Večina ih prića engleski, talijanski rjeđe. U slučaju da gost ima posebne zahtjeve, to se mora iskomunicirati prilikom same rezervacije da bi se obavijestila na vrijeme charter kompanije te da se u tu svrhu izabere što prikladniji profil skipera/hostese. Skiper i hostesa se biraju i dodjeljuju neposredno prije chartera, dakle nemoguće je znati tko će izvršavati tu uslugu prilikom rezervacije.

Koje se dodatne usluge mogu naručiti?

Na cijenu plovila potrebno je nadodati obvezne troškove i one dodatne(ako ih gost želi naručiti). Uvijek je obvezan trošak transit log-a, odnosno završnog čišćenja i ponekad slični troškovi(prikazani kao starter pack, handling fees, consumables itd. - zavisi o plovilu i destinaciji). Dodatne usluge, obvezne ili opcionalne (zvani extrasi) prikazani su u tehničkim podacima svakog plovila i mogu se platiti gotovinom prilikom check-ina. Moraju se naručiti prilikom rezervacije (obvezno za skipera/hostesu obzirom da se mora provjeriti dostupnost). Za pojedine dodatne usluge potrebno je provjeriti samu dostupnost prilikom rezervacije jer su ograničene (npr. raniji ukrcaj, gennaker/spinnaker, SUP) . Jedna od traženijih dodatnih usluga je vanbrodski motor za gumenjak. U večini slučajeva nije uključen u cijenu plovila i ima cijenu od 80€ pa do 150€, ovisno o jačini motora. Plahte i ručnici mogu biti uključeni u obavezni paket (završnog čišćenja/transit log-a) ili mogu biti dodatna usluga (otprilike 30€ po osobi).

Što je APA?

Za luksuzna plovila, motorne jahte ili velike katamarane (preko 25.000€ tjedno) posada (skipper i hostesa/kuhar) su u večini slučajeva uključeni. Za tu kategoriju plovila APA je obavezni trošak. APA (akronim za Advance Provisioning Allowance) je zbroj svih usluga potrebnih da bi se charter izvršio, npr.: hrana i piće, gorivo, trošak veza, takse u marini itd. Otprilike iznosi 25%-30% cijene plovila. APA se u pravilu mora platiti avansno, prilikom rezervacije ili završne uplate. Osim APA-e mogu biti traženi i dodatni troškovi kao što su završno čišćenje, vanbrodski motor i sl. U nekim slučajevima posada nije uključena, i potrebno ih je platiti gotovinom pri ukrcaju. Za plovila koja uključuju posadu, moguće je dobiti informacije o samoj posadi, jelovniku ili itineraru plovidbe odmah prilikom rezervacije.

Kako se odlučuje o itineraru plovidbe?

Itinerar uključuje plan rute plovidbe između otoka ili duž obale i pomaže u definiranju posjete plažama, uvalama ili raznim turističkim atrakcijama. U slučaju da se angažira skiper, itinerar se dogovara na početku plovidbe, prema željama grupe ali naravno sve unutar sigurnosnih propisa plovidbe. Potrebno je naglasiti da itinerar nije fiksni i moguće ga je mijenjati u toku plovidbe ovisno o željama gostiju ili zbog meteoroloških uvjeta. U svakom slučaju zadnja riječ ide zasigurno skiperu obzirom da on brine o sigurnosti. Tjedni itinerar uključuje okvirno 100 nautičkih milja plovidbe odnosno 20 milja dnevno ili 3 sata dnevne plovidbe. Turističke marine su najbolje kao polazišne točke i pogodne za posjetu glavnih atrakcija.

Kako je organiziran boravak na brodu?

Odmor počinje kasnopopodnevnim ukrcajem i smještajem u pojedinoj kabini. Namirnice se nabavljaju u dućanu blizu marine ili ih je moguće naručiti unaprijed. Prva noć je provedena u marini. Sljedeće jutro, nakon doručka, kreće se na put. Plovidba do sljedeće zaustavne točke traje oko 3 sata, pritom moguće se odmoriti u cockpitu ili naučiti pokoju nautičku lekciju od skipera. Nakon sidrenja u uvali, slijedi kupanje, iskrcaj do obale, ručak itd. Predvećer, nakon što se svi okupe na brodu, traži se prigodna marina za privezati se. Za one koje vole more, moguće je usidriti se i u nekoj lijepoj uvali, i zaspati uz ljuljanje valova a ujutro poslije doručka uživati u ranojutarnjem kupanju. U petak predvečer obavezno se vratiti u baznu marinu i tamo provesti noć da bi se u subotu ujutro iskrcali.

Kako je predviđen smještaj u kabinama?

Svako plovilo ima propisani maksimalni broj spavaćih mjesta(uključuje spavaća mjesta u kabinama i u salonu) i broj kabina(s bračnim krevetom ili krevetom na kat). Moguće je da plovilo ima u pramcu i male, pojedinačne kabine, s jednim krevetom(inače korištene od strane skipera/hostese). Osim kabina, prikazan je i broj sanitarnih čvorova, koji ne mora uvijek biti jednak broju kabina već to naravno zavisi o pojedinom modelu plovila. Kada je zatražen skiper ili hostesa, potrebno je dakle voditi računa o ukupnom broju kabina, sanitarnih čvorova i tlocrtu samog plovila da bi se izbjegla eventualna prenapučenost te tako maksimizirati udobnost i privatnost prilikom plovidbe.

Da li je moguće kuhati na brodu?

Sva plovila imaju frižider, lavandin, plinska kuhališta, posuđe. Na brodu se inače konzumiraju doručak i ručak, a za večeru se ide na obalu u restoran. Namirnice je moguće kupiti u dućanu blizu mrine ili preko provisioning liste naručiti unaprijed(provisioning lista je usluga koju nudi charter kompanija i koja omogućava narudžbu željenih artikala unaprijed i dostavu na plovilo). Ta je usluga kod večine charter kompanija dostupna i zasigurno je bitna jer olakšava boravak na brodu. Dobro se opskrbiti više sa namirnicama koje dugo traju(pašta, riža, tunjevina…) i ne pretjerati sa friškim namirnicama (brodski frižider nije veliki kao onaj kućni). Treba kupiti i začine(ulje, sol, ocat, šećer), grickalice, malo voća, povrća (salata, rajčica…), nareske, jaja, puno vode, i drugih namirnica zdravih za dobar doručak i početak dana (mlijeko, kava, keksi, itd). U slučaju da pokoja namirnica zafali, nemojte se zabrinuti, lako se kupe nove prilikom iskrcaja u jednih od marina.

Što je potrebno ponijeti sa sobom?

Ako je moguće nemojte nositi sa sobom veliki kofer na kotačima obzirom da zauzima puno mjesta, nego radije neku fleksibilnu torbu koja se lako spremi. Prostor u kabinama je prilično skučen i prilikom plovidbe, dobro je da su sve stvari osigurane i na svom mjestu da bi se spriječilo eventualno padanje ili kotrljanje. Obzirom da se večinu vremena provodi u kupaćem kostimu nemojte pretjerati sa količinom robe.

Da li mogu koristiti i napuniti moje elektroničke uređaje?

Za tvoj pametni telefon, laptop, tablet ili za neke druge uređaje(sušilo za kosu, brijači), bolje je izabrati plovilo koje ima generator da bi mogli u svakom trenutku ih napuniti ili uključiti. Alternativa generatoru je inverter koji omogućava da, prilikom rada motora plovila, se pune i koriste uređaji. Bez generatora ili invertera, moći ćete koristiti te uređaje samo prilikom veza, odnosno na priključku struje u marini.

Kako koristiti sanitarni čvor na brodu?

Osim u luksuznim jahtama, wc je prilično skučen ali dobro organiziran. Lavandin je mali i uzak, iz slavine izlazi slatka voda iz rezervara. Iz tog razloga, osim ako nemate desalinizator na brodu, pametno je štediti vodu. Školjka nema ispiranje već ispust vode koji se može aktivirati ručno ili automatski. U velikim plovilima i katamaranima, wc ima i široku tuš kabinu. U manjim plovilima, slavina ima fleksibilnu cijev koja može poslužiti i kao mali tuš. Vodu koja se skupi po podu moguće je izbaciti kroz podnu pompu. Možda najugodnije tuširanje je vani, u cockpitu, pomoću vanjskoga tuša. Prilikom veza, kada se plovilo spoji na priključak te kada se napune rezervari, moguće je iskoristiti puni potencijal tuševa.

Što napraviti ako nešto ne radi na plovilu?

Za svako plovilo dostavlja se broj odgovorne osobe zadužene za check-in i za eventualnu tehničku podršku 24/24h za probleme prilikom plovidbe. U slučaju bilo kojeg bitnijeg kvara tijekom plovidbe, nemojte se ustručavati pozvati preko VHF kanala za nuždu dežurnu službu za pomoć.

O čemu voditi računa ako su prisutna djeca?

Nemojte zaboraviti ponijeti pokrivala za glavu, sunčane naočale, kremu protiv komaraca i protukliznu obuću. Djecu je najbolje zaštiti pamučnom bijelom majicom. Paluba može često biti mokra i skliska i dobro je ponijeti gumenu obuću za more. Pripazite i dobro proučite sve funkcionalnosti koje cockpit nudi te provjerite da li plovilo ima tendu za zaštitu od sunca (bimini). Isplanirajte lagani i kratak itinerar plovidbe sa pokojim stajanjem na obali radi osvježenja ili kupnje sladoleda djeci. Naravno sjetite se ponijeti i igračke, bojice, slikovnice da bi djeca u mirnijim trenucima na brodu bila zaokupljena i opuštena. Moguće je zatražiti kao dodatnu uslugu i zaštitnu mrežu oko plovila radi veće sigurnosti, protiv eventualnog pada u more.

Da li su kućni ljubimci dozvoljeni?

Na većinu plovila kućni ljubimci male ili srednje veličine, su dozvoljeni po cijeni od oko 150/200€. Potrebno je svakako prije same rezervacije provjeriti da li su dozvoljeni. Pametno je i u ovom slučaju zatražiti kao dodatnu uslugu zaštitnu mrežu.
Ovaj sadržaj je napisan opčenito i samo u informativne svrhe. Svaka charter kompanija ima pravo primijeniti svoje uvjete i cijene ovisno o plovilu i odabranom mjestu polaska.
 

Povoljne cijene

Bez dodatnih troškova
Garancija najbolje cijene

Maksimalan izbor

Više od 26000 plovila
Više od 1000 destinacija

Marenauta

70000+ Zadovoljnih kupca

Ocjena: 4.9/5
dobivena na osnovi 15492 recenzije

Služba za Korisnike

Pomoć prije i nakon rezervacije
Osiguranje

Posebne ponude? Prijavi se za primanje newslettera!
Prijavi se